ΓΛΥΠΤΑ ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ ΤΗΣ AΘΗΝΑΣ ΚΑΙ ΠΟΥ ΒΡΙΣΚΟΝΤΑΙ (Θέρος, Δήμητρα)

Tίτλος έργου: Θέρος - Δήμητρα Θέση: Ελευθερίου Βενιζέλου (Πανεπιστημίου) & Κριεζώτου (κτίριο πρώην Αγροτικής Τράπεζας) Έτος Κατασκευής: 1987 Υλικό Κατασκευής: Μάρμαρο Καλλιτέχνης: Νέλλα Γκόλαντα

Tίτλος έργου: Θέρος – Δήμητρα
Θέση: Ελευθερίου Βενιζέλου (Πανεπιστημίου) & Κριεζώτου (κτίριο πρώην Αγροτικής Τράπεζας)
Έτος Κατασκευής: 1987
Υλικό Κατασκευής: Μάρμαρο
Καλλιτέχνης: Νέλλα Γκόλαντα

Το έργο απεικονίζει την ένταση των φυτικών αναπτύξεων κατά το «ΘΕΡΟΣ» και το συμβολισμός τους από τη «ΘΕΑ» ΔΗΜΗΤΡΑ.

Η Νέλλα Γκόλαντα, σπούδασε στην Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών Αθηνών (Χαρακτική και Τέχνη του Ψηφιδωτού) και το 2008 ο Σύλλογος Αρχιτεκτόνων Τοπίου (ΠΣΑΤ) της απένειμαν τον τίτλο του 1ου επίτιμου μέλους του Συλλόγου τους. Η ‘’άρση του αδιάφορου’’ και ο εξανθρωπισμός του δημόσιου χώρου στις σύγχρονες μεγαλουπόλεις, συγκροτούν τον βασικό προσανατολισμό των επεμβάσεων από το 1970 έως σήμερα. Με εργαλείο τις αρχιτεκτονικές γλυπτικές διαμορφώσεις συνολικού τοπίου (ART TOTAL) στο Δημόσιο χώρο στοχεύει στην επανίδρυση σχέσεων στο ανθρωπογενές και ευρύτερο περιβάλλον. Το ‘’ΝΕΟ ΤΟΠΙΟ’’ που στο σχεδιασμό του περιλαμβάνει και τη βίωσή του από τον επισκέπτη, δεν είναι απομονωμένο, δεν φυλάσσεται στα μουσεία, ούτε αποτελεί την ιδιοκτησία ενός ατόμου. Ανήκει σε όλο τον κόσμο, γίνεται καθημερινός τρόπος ζωής. Ζώντας στο εσωτερικό των έργων τέχνης εκμεταλλευόμαστε τη δυνατότητα του να γίνονται μέλη της αστικής ζωής. Το 1973 έλαβε μέρος στην BIENNALE του Sao Paolo με τα ΚΤΙΣΤΑ ΓΛΥΠΤΑ της που είχαν τον γενικό τίτλο «Προτάσεις για εξανθρωπισμό του περιβάλλοντος χώρου», έργα από την ατομική της έκθεση στην Γκαλερί Ώρα. Αυτά τα έργα αποτέλεσαν και τη γέφυρα στο πέρασμα της στις τρεις διαστάσεις και στο δομημένο χώρο. Τα έργα της στο Δημόσιο Χώρο – τα Κατοικημένα Γλυπτά Τοπία – μπορούμε να βρούμε στην Αττική, στο Παλαιό Φάληρο την Κεντρική Πλατεία Φλοίσβου (1976 – 1982)και τη Γλυπτή Προκυμαία Φλοίσβου (1984 –1986), στη Γλυφάδα το Γλυπτό Θέατρο – Παλαιό Λατομείο Αιξωνής (1984 – 1992), και την Πλατεία Βάσω Κατράκη (2006-2008), έργο συνεργασίας με την αρχιτέκτονα Ασπασία Κουζούπη όπως επίσης έργο τους είναι και η αποκατάσταση τοπίου στα Λατομεία Διονύσου και μετατροπή σε ανοιχτό μουσείο παλαιάς λατομικής τέχνης (1994-1997), η αποκατάσταση σχέσης μεταξύ του δρόμου και του τοπίου στη Δυτική Περιφερειακή Υμηττού – Α. Οδός (1999 – 2005), η διαμόρφωση του parking του Αρχαίου Λατομείου Κλεωνών στο νέο δρόμο Πελοποννήσου-Κορίνθου-Σπάρτης κ.α. Επίσης, έργο της Γκόλαντα είναι η επέμβαση-επανίδρυση σχέσης με το φυσικό και ιστορικό τοπίο στο κέντρο της Λάρισας (Πλατεία Ταχυδρομείου, Κεντρική Πλατεία και η πεζοδρόμηση του Αρχαίου Θεάτρου (1993-2006). Τα έργα έχουν γίνει σε στενή συνεργασία με τους ειδικούς επιστήμονες των αντίστοιχων δήμων.

Φωτογράφος : Ηλίας Γεωργουλέας

Αρέσει σε %d bloggers: